گچبری و ابزار

گچبری و ابزار نقش ها و طرح های برجسته ای که با استفاده از گچ میزنند با تراش کاری و بریدن همراه می باشد که در نهایت طرح مورد نظر معمار بر روی سطوح گچی نقش می بندد. کندوکاری و بریدن گچ را از زمان گذشته تا به امروز گچبری می گویند.

هنر گچبری هنری است که از زمان گذشته تا به امروز دچار تحولات و تغییرات بسیاری بوده است که تا به امروز می توان تاثیرات این هنر را در بافت های شهری و دکور نمای ساختمان ها و طراحی داخلی آن ها مشاهده کرد.

صنعت ساختمان سازی از جمله صنایعی می باشد که در آن از این ماده استفاده شده و آن را به سبک هنرهای مختلف از جمله گچبریمدرن و سنتی به کار برده اند.

از زمان های بسیار دور تا به امروز از هنر گچبری مدرن برای تزیینات دکوراسیون داخلی استفاده می شود. البته استفاده از این سبک هنر در زمان های گذشته معایبی داشته است که خوشبختانه امروزه تمامی آن ها رفع شده است و هرکسی می تواند برای تزیین دکور و طراحی داخلی خود از این سبک معماری استفاده کند. با گذشت زمان، امروزه با ورود مکانیزم های جدید و مدرن ساخت و ساز آپارتمان ها و ساختمان ها یا شرکت های ساختمانی ازگچبری مدرن پیش ساخته یا طراحی آن برای دکور داخلی و معماری آن استفاده می شود.

گچبری مدرن از جمله هنرهای وابسته به معماری می باشد. گچبری در هر دوره ای از زمان شکل و طرح خاص مختلفی داشته است که در طی گذشت سال ها طرح ها و نقش آن تغییر نموده و سبک گچبریمدرن به وجود آمد. برای زیباتر نمودن طرح داخلی منازل خود و معماری آن می توانید از سبک هنر گچبری مدرن برای سقف و دیوار منزل خود استفاده نمائید.